אופנה בינלאומית | אופנת רחוב | חנויות בגדים – אופנה

אופנת רחוב היתה מאז ומתמיד אפנה שהיא נחלתם של צעירים החיים באזורים אורבניים. אופנת הרחוב התפתחה מצעירים מרדניים שמרדו במוסכמות האופנה הרגילות ורצו לתת את הטון שלהם גם באופנה. כך התפתחה אופנת רחוב כשצעירים החלו לובשים בגדים שהם עומדים בניגוד גמור לאופנה המאפיינת את אזור מגוריהם בקרב מסגרות חברתיות או בקרב מבוגרים.

צעירים רבים התלבשו בעבר בסגנון היפי כשהם לובשים בגדים קרועים , הדפסים על הבגדים ומהלכים יחפים אפילו ברחובות מרכזיים. אופנות רחוב רבות, מלוות בעוד אלמנטים ויזואליים ותרבותיים. כשם שהאופנה מש]פיעה עלצעירים אלו בסגנון הלבוש כך גם האמנות והתרבות משפיעות על צעירים אלו, ולא אחת אופנת רחוב מתלווה לאמנות רחוב, כגרפיטי ברחובות העיר, או ציורי רחוב על קירות ציבוריים, ליצירות במימד העירוני. למוסיקה שמאפיינת את תרבות הרחוב באותו האזור, היפ הופ, פאנק וכדומה. לרב תהיה זןו מוסיקה בועטת ומרדנית. וכן הלאה, כל ההווי התרבותי והחברתי שצמוד לאפנת הרחוב ומושפע מאופנה שאינה מסגרתית ומקובעת וממוסדת ובטח ממוסחרת, כך גם שאר תחומי החיים מלבד אופנה יהיו בגדר שונים וייחודים, שאינם הולכים בזרם, בעלי אופי מרדני שאינו קונפורמיסטי שמאפיין לרב אוכלוסיות צעירות ועירוניות.

מדי פעם נוכל למצוא במרכזי ערים גדולות, בעיקר באתרים אורבניים מרכזיים, חבורות של צעירים שמתכנסים ביום או בלילה, יושבים ומבלים ומעבירים את הזמן יחד במוסיקה, בריקוד או משחקים כשהם מציגים לראווה במרכז העיר לכל אותם עוברים ושווים את דרך חייהם, ככלי לביטוי ולחשיפה. האופנה האמנות המוסיקה שלהם חשופים לעיני העוברים והשבים ויוצרים מערכת יחסים בין הרחוב לצעירים אלו ובין אנשים עוברי אורח אליהם. מייצרים שיח בין קונפורמיזם לנונקונפורמיזם ובין תרבות ואמנות בתוך המסגרת וזו שמחוץ לקופסא.

כיום בעידן האינטרנט והעולם הוירטואלי המפותח, אופנת רחוב מושפעת לא אחת גם מתוך הרשת, אם בעבר היתה האופנה מיוצגת ויזואלית ברחוב באופן ממשי ואקטיבי וכך גם אופנת הרחוב, כיום אין צורך לצאת לרחובות הפיזיים וגם לאופנת הרחוב המרדנית יש מקום במרחב הוירטואלי, הבמה ניתנת להם גם ברשתות החברתיות וגם ברשת בכלל והופכת לכלי לגיטימי לביטוי.