כיום, כמעט לכל אחד חשוב איך יראה הבית שלו. אם פעם הדגש היה על נוחות או פונקציונליות, כיום מוטיב המראה הויזואלי וסגנון העיצוב נכנס כפרמטר לא פחות חשוב ועיקרי בבואנו לבנות או לחדש את ביתנו.

 

כך למשל, אנשים רבים יבחרו במטבחים מעוצבים על פי סגנון עיצוב מסויים לפי נטיית ליבם או לפי סגנון שיתאים ליתר חלקי הבית המעוצבים בסגנון דומה.

 

ובכל מקרה, אחד הדברים שהם בעלי חשיבות, שתהיה בחירה עיצובית כלשהי שתבליט גם אמירה מסויימת או תחשוף את אופי הדיירים בבית.

 

החשיבות למטבחים מעוצבים, היא רבה כיוון שהיא אינה משאירה את החלק הכי חשוב בבית בערפל.

 

גם למטבח יש להתייחס בכל האופנים, הן מבחינת הפונקציות שהוא משמש והן מבחינת הנוחות שהוא מעניק לפועלים בו, וכך מטבחים מעוצבים מעניקים גם מראה מיוחד ומתוכנן לבית ולא רק מתהווים מתוך צרכים.

 

החשיבה מראש על מטבחים מעוצבים נותנת לדיירים את יכולת הבחירה לאיך יראה המקום הכי חשוב בבית שלהם. המטבח, בו כל בני המשפחה מתכנסים יחד, עובדים ופועלים בו, ובו קורים הדברים, הבישולים, הכנת סנדביצים לילדים בבוקר לבית הספר, ארוחות בזק וגם סעודות משפחתיות של יום שישי בערב מתבשלות בו.

 

יש לתת את היחס המגיע למקום מרכזי שכזה בבית, והיחס הוא לא מגיע רק מחשיבה טכנית, אלא גם מחשיבה ויזואלית וקונספטואלית, כזו שתעשיר את הבית ואת המשפחה שחיה בה, כזו שתתחום את הבית ואת הדיירים לתוך מערכת הרמונית וייחודית למשפחה הספציפית הזו.

 

כך שמטבחים מעוצבים אינם רק ליופי, הם אינם משמשים אך ורק לתצוגה לאורחים. חשיבותם של מטבחים מעוצבים היא לתת את הטון וליצור מסגרת עיצובית שתאפיין את המשתמשים בו.

 

כדי להחיט על עיצוב מטבח, מבין מיגוון כה רחב של מטבחים מעוצבים, יש להבין דבר ראשון את האופי של הדיירים בבית, את מי משמש המטבח, ואת אופי והסגנון העיצובי של יתר חלקי הבית, מלבד המטבח.

 

כיום קיימים אינספור סגנונות עיצוב למטבחים מעוצבים, כך שכמעט כל אחד יוכל להרגיש בבית בסגנון העיצובי שמתאים בדיוק עבורו ועבור משפחתו.