שמלות נשף

אחד הדברים הקשים ביותר להורים לילדות מתבגרות הוא נשף הסיום שלהן.

מדובר על אירוע סוף השנה אשר מסמל את סיום תקופת הנעורים והתיכון והיציאה לחיים הבוגרים והשירות הצבאי. בפועל, ככל שלא מסתכלים על הנושא במשקפיים דרמטיים – מדובר באירוע של ערב אחד אשר לכל היותר הוא סוג של מסיבת התפקרות. עם זאת, לכו תתווכחו עם ילדה בת שמונה עשרה שרוצה להשקיע בשמלות לנשף כאילו שם תמצא את האביר על הסוס הלבן. ריכזו כמה המלצות אליכם כהורים על מנת להימנע מהסיטואציה שאתם נדרשים לקנות שמלות ערב במחירים מופקעים בלי כל הצדקה אמיתית.

חפשו באינטרנט

על מנת לרתום את הבנות שלכם לקנות שמלה באינטרנט תסבירו לה שאם מזמינים מספיק זמן מראש והשמלה לא מתאימה אפשר תמיד להחזיר ויתרה מכך, אם מדובר על שמלות נשף שהוזמנו מחוץ לארץ, הסיכוי שתגיע מישהי נוספת למסיבה עם אותה שמלה הוא נמוך עד כדי בלתי אפשרי. בנוסף חיפוש שמלות באינטרנט חוסך לנו זמן ונותן לנו מיקוד של השמלה שאנו מחפשות, החיפוש מאפשר לנו לראות את השמלות על דוגמניות במידות שונות ולא רק על הקולב בחנות.

קנו את השמלה מספיק זמן מראש

ככל שמתקרבים לאירוע מפלס הלחץ עולה ויחד איתו החיכוכים והמחירים. נשף הסיום הוא אירוע קבוע מראש והצורך ברכישה של שמלות נשף הוא גזירה שאי אפשר לברוח ממנה. היערכות והכנה מראש יחסכו מכם הרבה כאבי ראש ובכי מיותר מאוחר יותר. נסו לדאוג לרכוש בגדים לנשים לפחות חודש מראש.

תגבילו את הבנות בסכום

על מנת שיהיו גבולות גזרה ברורים תגבילו את הבנות בסכום . שמלות נשף יכולות להגיע לסכומים מופקעים וילדות בגיל ההתגברות לא תמיד יודעות גבולות. תגדירו סכום ברור שזה הסכום שמוקצב לתענוג הזה של שמלות נשף ותבהירו זהו סכום סופי. תגדירו האם הסכום הוא רק עבור השמלה או עבור השמלה, נעליים, ספר, קישוטים וכו. וודאות וגבולות הם שם המשחק.

אנחנו מבינים את המצוקה שלכם ואין ספק שאיתור של שמלות נשף זהו חיפוש קשה ומתיש אבל אם תפעלו לפי הכללים האלו, יש סיכוי שהחוויה הזו תהיה פשוטה יותר מאשר לאנשים שמחכים עד הרגע האחרון. ככל שתיישמו את הכללים האלו, תחסכו לעצמכם כאבי ראש מיותרים מאוחר יותר.