ירושלים היא העיר אשר מבחינת השטח שלה היא הגדולה ביותר בישראל.

לכן, לא כל מפרסם-מלון בירושלים הוא בהכרח זה שכדאי יהיה לכם לפנות אליו. בשונה מאילת, שהיא עיר נופש ללא מטרה נלווית אחרת, מפרסמי המלונות בירושלים הם רובם ככולם מכווני מטרה, כולל במלונות של הרשתות הידועות והמוכרות המשווקות שירותי אירוח ברמת 5 ו- 4 כוכבים. מדוע? משום שמי שקובע היכן המלונות הללו ימוקמו הוא היזם, והוא עושה זאת בהמלצה ובעידוד של גורמים ממשרד התיירות. לכן, רוב מלונות ה- 4-5 כוכבים של העיר נמצאים בציר חיל ההנדסה, שהוא הרחוב שחוצץ בין העיר העתיקה למרכז החילוני-מערבי של העיר. אבל, למעט בתי מלון בירושלים של הרשתות המוכרות, יש עוד עשרות פתרונות אירוח פחות מוכרים שכדאי לכם להכיר.

בתי מלון ליד מדרחובים

מדרחובי העיר נמצאים במרכז החלק המערבי שלה, מדרום לרחוב יפו ומצפון לרחוב הלל. אזור זה מכיל מספר מלונות קטנים, שלא נראים כמו מלונות הפאר של ציר חיל ההנדסה ממזרח, אבל אם מטרת ביקורכם היא אתרי מערב העיר כמו מרכז מורשת בגין, טחנת הקמח ליד בניין רשות השידור, טחנת הקמח בכניסה לשכונת רחביה וכד’, בתי מלון בירושלים מסוג זה יהיו מתאימים ביותר עבורכם, משום שמלונות הפאר יצריכו אתכם לכתת רגליכם דקות ארוכות עד שתגיעו ליעדים הללו.

בתי מלון ברובעים צדיים

ישנן כל מיני שכונות וישנם לא מעט רובעים הממוקמים בצדי העיר, כמו למשל רחוב לויד ג’ורג’ במושבה היוונית, שכונת בית וגן בעלת הצביון היהודי-דתי וכד’. השכונות הללו, על אף שהן רחוקות מהעיר העתיקה ומאזורי התיירות המערביים, מציעות מגוון לא קטן של פתרונות לינה. אנו מספרים לכם זאת, משום שהאינטרנט היום מוצף במידע, וייתכן כי ברגע שהמפרסמים יראו שחיפשתם בתי מלון בירושלים, הם יציעו לכם מלונות גם ברובעים הללו. לכן, חשוב לדעת שלא מדובר על תיירות לשם התיירות אלא על תיירות על רקע אופי אתני מסוים השייך לאותה שכונה או אותו רובע, אשר למפרסם יש מטרה שתיקחו בו חלק. ישנם, למשל המון מלונות המשרתים צליינים נוצרים בעיר העתיקה וגם במעלה הר הצופים בגבעה הצרפתית. לכן, חשוב שתייעדו לעצמכם מראש את מטרת ביקורכם וכך תוכלו למצוא בתי מלון בירושלים המתאימים למה שאתם מחפשים.