כולנו יודעים כי הפייסבוק היא ללא ספק הרשת החברתית העולמית המצליחה והאהובה ביותר. מעבר מטרתה העיקרית לשמירת קשר עם חברינו, לפני מספר שנים התגלה פוטנציאל גדול מאוד בכל הקשור לפרסום והעברת מסרים. כך גולשים רבים משתפים את חוויותיהם ודעותיהם, מקימים הפגנות ווירטואליות וכן חברות רבות הוסיפו את הפייסבוק כחלק מהפרסום לצד שאר אמצעי התקשורת המוכרים.

כולנו מכירים את הפרסומות הבלתי פוסקות לאחר כל פרקי זמן מסוימים כאשר אנו צופים בתוכנית האהובה עלינו. חלקנו אף מוצאים את עצמנו מדקלמים בעל פה את הפרסומת. בפרסומות אנו נתקלים גם תוך כדי דפדוף בעיתון היומי או מגזין הבנות שלנו. גם הרדיו ושלטי החוצות מלאות בפרסומות. אך מה לגבי פרסום בפייסבוק? כמה פעמים נתקלתם בפרסום כזה?

נראה כי פרסום בפייסבוק הפך לאחת הדרכים הטובות והנפוצות ביותר לשיווק מוצר או חברה מסוימת. אם עד לפני כמה שנים השתמשנו בפייסבוק לצ’יטוט עם חברים, העלאת תמונות ושיתוף סטאטוסים, כיום נוכל לפרסם בחינם כל מה שנרצה, בדף המשתמש שלנו או בפתיחת דף חדש של הדבר אותו נרצה לשווק. כאשר מדובר בפרסום, אין הכוונה דווקא לחברות ומוצריהן, אלא אף לאינטרסים הפרטיים שלנו, כמו העלאת מודעות הציבור לנזקי זיהום הסביבה או מחאה חברתית כלשהי.

פרסום בפייסבוק
פרסום בפייסבוק העידן החדש

כיצד נוכל לעשות פרסום בפייסבוק?

אם אינכם בקיאים בענייני הפייסבוק, מוטב כי תיתנו זאת לאדם שמבין בכך. כמו כן, ישנן חברות שיווק מיוחדות אשר נותנות שירות של פרסום בפייסבוק. פרסום בפייסבוק על ידי חברות מקצועיות נעשה בהקמת דפי פייסבוק מיוחדים לאותה חברה. עובדים מטעם חברת השיווק מתפעלת את הדף לכל אורך השבוע באופן מקצועי תוך שימת הדגש על כיצד למשוך את הגולשים כמו תחרויות נושאות פרסים, סטאטוסים פיקנטיים וכן תמונות.

תוכלו כמובן לעשות זאת בעצמכם באמצעות כישורי השיווק הפנימיים שבכם. בין אם מסיבות של תקציב דל ובין אם לא מסיבה מיוחדת, נראה כי רבים מעדיפים לעשות זאת. בדרך כלל נראה זאת אצל החברות הקטנות והפרטיות, כמו למשל חנויות בגדים אשר הבינו כי כדאי להם לפתוח דף משתמש משל עצמם.

ברשת ניתן למצוא טיפים רבים על נושא הפרסום בפייסבוק, אשר נמצא זאת בעיקר על ידי הקלדת המילים “פרסום בפייסבוק” במנועי החיפוש. פורומים ובלוגים שלמים מתעסקים בנושא, בעיקר על ידי חובבנים אשר בקיאים מאוד בנושא השיווק והפייסבוק בכלל ומוכנים לשתף את ניסיונם עם אחרים.