נתחיל במראה, פורד פוקוס החדשה מגיע עם עיצוב חדש ומעניין והצלחתי לתאר אותו רק בעזרת כמה מילים שמרכיבות בניטוי חדש שפוקוס המציאה עם יציאתה של הפוקוס החדשה, עיצוב עתידני אלגנטי בן זמננו.

פסים עגלגלים וחדים שחוצים את המכונית מהפנים אל האחורה שלחקם נחתכים ונקטעים באמצע מסעם יל ידי הזכוכית הקשיחה עגלגלה שנמצאת בזווית בדיוק שמשלימה את הצורה הקידמית של הרכב הופכים את התבוננות בפורד פוקוס החדשה לחוויה שגורמת לחשוב על עתיד טוב יותר.

 

העיצוב הנהדר עוטף בתוכו מנוע 1.5 ליטר טורבו מודרני עם 150 כוחות סוס שהופך את חווית הנסיעה למרגשת.

השילוב עם תיבת שש ההילוכים משדרג את המאזדה והופך את חווית הנהיגה וטובה יותר ובעלת שליטה מוחלטת. המנוע החדש מספק דחף חזק וחלק מסיבובי הסרק העוצמתיים ואלה נותנית תחושה של נהיגה במכונית ספורט. במהירות 120 קמ”ש המנוע יתאמץ בקושי עם 2300 סל”ד  בלבד וגם בעליות תלולות לא תהיה בעיה לעקוף בקלות רכבים איטים יותר. תיבת ההילוכים היא מהטובות והחלקות בשוק וישנו גם תפעול ידני באמצעות הבוהן. צריכת הדלק היא 17 ק”מ לליטר אך עם הטורבו הוא הופכת ל12 ק”מ לליטר.

 

השיפורים לא פוסחים על תא הנוסעים והחלל הנהדר מצוייד במושבים נוחים יותר עם ריפוד איכותי ותמיכה לגב בצורה טובה ואורטופדית כמעט. החלל מרווח ויש תחושה של מקום. לגבי כפתורי התפעול, אם בדגמים הקודמים הכפתורים היו מפוזרים על ההגה בצורה לא הגיונית ולא נוחה, בפורס פוקוס החדשה סידור הלחצנים הוא הגיוני, נוח ופשוט לשימוש. כמו כן עיצובו מעניין מודרני ונותן תחושה של קידמה וטכנולוגיה מתקדמת. צמוד לקונסול המסורבל שהיה ישנו מסך מולטימדיה עם תפריט נוח לשימוש ומתחתיו הקונסול החדש סודר מחדש גם כן והפך לנוח הגיוני ואלגנטי במראה.

 

הנהיגה בפורד פוקוס היתה מאוד דינאמית ובעלת שליטה גם בעבר, והיום כשנוספו הליטושים החדשים למערכת ההיגוי ובשילוב עם צמידי הספורט המשפרים את האחיזה הנהיגה הופכת לחדה, דינאמית, ובעלת שליטה עוד יותר. וגם לגבי השיבושים בכביש נרשם שיפור ניכר בזעזועים שהצטמצמו והפכו את הנסיעה לחלקה יותר גם בעיר וגם מחוצה לה.
לסיכום הפורד פוקוס החדשה היא מציאה בשוק הרכבים של היום והשיפורים הפכו אותה למשתלמת ביותר בעבוד המחיר הנדרש. האם עובדות אלו יעשו את העבודה ויחזירו את הפורד פוקוס להיות אחד הרכבים הנמכרים בארץ? אנחנו חושבים שכן.