אוהלים

מה משותף לקבוצה של חברים המתאספת לפיקניק, זוג צעיר שרוצה לבלות סוף שבוע רומנטי תחת כיפת השמיים וספורטאי העומד לכבוש את פסגת ההר? התשובה היא אוהל – מקום לינה שלכם לזמן הטיול. 

על מנת ליהנות מבילוי ממושך בטבע יש להצטייד באוהל מתאים.

מטיילים לא מנוסים מתקשים לעשות את הבחירה הנכונה מאחר ולא מכירים את הציוד הנדרש בשטח זה או אחר. 

לגודל מתאים של אוהל ולתכונותיו הנוספות השפעה מכרעת על חווית הבילוי שלכם בטבע.

ברשת חנויות דקטלון משקיעים מאמץ רב על מנת שתרצו לצאת מקירות הבטון ולבלות כמה שיותר זמן מחוץ לביתכם בחיק הטבע.

בשורות הבאות נספר לכם בקצרה כיצד לעשות בחירה נבונה של ביתכם בחיק הטבע.

מחנאות
הקפמינג הבא שלכם מתחיל מהתכנון

איזה אוהל מתאים לכם?

תשאלו את עצמכם מהו סוג הבילוי המועדף עליכם מחוץ לכותלי הבית.

במידה ואתם אורחים קבועים בקמפינגים גדולים בעלי חניה המציעים שירותים נלווים למבקרים, תוכלו להצטייד באוהל גדול במיוחד בו לא תצטרכו להצטופף.

אוהל קמפינג הוא אוהל גדול ומרווח שמצויד לעתים קרובות בטמבור וחלונות. אוהל זה מתאים במיוחד למשפחות ברוכות ילדים אשר מטיילים עם הרכב ונוהגים להישאר מספר ימים באותו מקום. קיבולת של אוהל זה גדולה במיוחד והוא מספק לדייריו תנאים נוחים, אך בגלל משקלו הכבד, לא תרצו לסחוב אותו על גבכם, ולכן מומלץ להעבירו בבאגז’ של רכבכם.

לעיתים קרובות, על מנת לדעת קיבולת של גדם מסוים מספיק לבדוק את שמו היות והיצרן נוהג לציין מספר מקומות על גבי התווית.

לדוגמא, ברשת דקטלון תמצאו אוהל קמפינג עם תמיכת מוטות דגם ARPENAZ 5.2 FRESH&BLACK _PIPE_כשמספר 5 מסמל מספר מקומות ומספר 2 מראה את מספר חדרי שינה בתוכו.

במידה ואתם מתכננים טיול ארוך או מרוץ אופניים שימשיך מספר ימים, תצטרכו לתת את הדעת למשקל ולגודל של האוהל שתיקחו אתכם. במקרים אלו מומלץ לבחור בדגמים המיועדים לטרקים.

בדקטלון תוכלו למצוא אוהלים קומפקטים וקלים במיוחד אשר תוכלו להעמיד במהירות ובקלות רבה. זכרו אבל שאוהלים כאלה לא מיועדים לתנאי מזג אוויר קשים במיוחד ולא יגנו עליכם בפני רוחות חזקות וגשמים עזים.

מימדים ומשקל של האוהל חשובים במיוחד כשמדובר בטיול בהרים או על פני שטחים מחוספסים. במקרה זה יש לבחור באוהל אלפיני.

מדובר באוהל סופר קל המיועד לטיולים מאתגרים הכוללים מסלולים קשים ומעברים ארוכים. אוהלים אלו קלים ואמינים מאוד ושומרים על בעליהם מפני רוחות עזות, מותקנים ומפורקים במהירות. בין חסרונותיהם נמנים הגודל הזעיר שלהם, כך שאפילו אדם אחד יצטרך להצטופף בתוכו.

אוהל
תכננו את הקפנינג הבא שלכם עם ציוד מתאים

נקודות חשובות

לפני שאתם רצים לחנות או שוקדים על אתרי אינטרנט המציעים לרכוש אוהלים דווקא דרכם תקראו את הטיפים הבאים שיעזרו לכם לעשות בחירה נבונה ולחסוך כמה עשרות שקלים.  

-דגמים ישנים של המותגים אינם גרועים יותר מהדגמים החדשים שלהם. יחד עם זאת, הדגמים הישנים לעתים זולים בהרבה.

תעשו סקר שוק, התייעצו עם אנשי מקצוע וחברים המבינים בתחום התיירות ואם יש אפשרות השאילו אוהל מחבריכם ובדקו אותו בעצמכם.

-לאחר שתרכשו את האוהל, אל תמהרו לצאת איתו מיד לשטח. למדו להרכיב ולפרק את האוהל בביתכם ובדקו אם יש לכם צורך בפרטי ציוד נוספים, כגון מזרונים, על מנת להבטיח שנת לילה טובה בשטח. אביזרים נלווים תוכלו למצוא בשפע ברשת דקטלון.

-שמרו על הציוד שלכם ודאגו לנקות ולייבש אותן לאחר שאתם חוזרים מהשטח.

והכי חשוב, צאו מהבית ותהנו מהאוויר הצח, ממסע מרתק או מלינה תחת כיפת השמיים, שבצירוף הציוד המתאים יהפכו לחווית טיול מושלמת שתשמר בזכרונכם להרבה שנים.