בכל חנות או עסק שבו מתבצעים מכירות ותשלומים על מוצרים או שירותים, קיימות כיום מערכות סליקה שונות.

בעולם המתקדם שלנו כיום, בו כח קניה הוא כח אדיר ובכל יום מתרחשות קניות ורכישות בסכומי כסף גדולים, קונים רבים מעדיפים להשתמש בכרטיסי אשראי בכדי לבצע את התשלומים שלהם. וכך, מוכרים ונותני שירותים מתכוננים למכירות באשראי עם מערכות סליקה שונות ומגוונות.

 

כיום, קיימים מספר מערכות סליקה מתקדמות יעילות ופשוטות שמאפשרות למוכר לקבל תשלומים בכרטיסי אשראי בכל דרך שהלקוח יבחר.

 

חנויות ובתי עסק משתמשים לרב במערכות סליקה נייחות המוצבות בקופה שלהם בבית העסק ובו הם מעבירים את כרטיסי האשראי של הלקוחות שלהם.

 

נותני שירותים ניידים שבאים לבית הלקוח או שאין ברשותם מקום קבע והם נודדים עם מרכולתם בדוכנים או ירידים ואפילו מבית לבית, יכולים להשתמש גם הם במערכות סליקה ניידות. מערכות סליקה ניידות אלו, מאפשרות להם להעביר את כרטיסי האשראי של הקונים שלהם גם ללא קופה קבועה במכשירי אשראי ניידים ועדיין לתת ללקוחות שלהם את השירות היעיל שלהם הם מצפים.

 

כיום, רבים מהקונים מעדיפים לשלם בכרטיסי אשראי. זהו אמצעי התשלום הפופולרי והנח ביותר לכולם. אם פעם היה נהוג להתהלך עם ארנקים כבדים מלאים במטבעות ושטרות כסף במזומן, כיום היעילות של כרטיסי האשראי מאפשרת ניידות גבוהה ונוחות מירבית למשלמים באשראי.

 

מי מאתנו לא נתקל בסיטואציה שבה אנו מעונינים לרכוש דבר מה ואין ברשותנו כסף מזומן בארנק, המוכר אינו מוכן לקבל שיקים ואנו שולפים באנחת רווחה את כרטיס האשראי , מושיטים לךמוכר ומקבלים אותו בחזרה לאחר דקה קצרה כשהתשלום בוצע במהירות וביעילות באחת ממערכות סליקה שבידי המוכר.

 

הקונה מבחינתו לא צריך להכיר את מערכות סליקה הקיימות, הוא רק מושיט את כרטיס האשראי למוכר ומקבל שירות מהיר ויעיל. המוכר מבחינתו גם הוא אינו מבזבז זמן יקר בחישוב ובספירה של כסף מזומן ואינו מסתכן בקבלת שיקים מידי לקוח שאינו מכיר את אפשרויות הכלכליות שלוץ השימוש בכרטיסי אשראי נח וטוב לשני הצדדים, הלקוח והמוכר ואפשרות השימוש במערכות סליקה מאפשרות את ניצול המשאב הזה ביעילות ובמהירות.