אלבום תמונות על קנבס

אלבום תמונות זהו פריט שספק אם אי פעם יעלם מן העולם.

הצורך להנצחה ושימור רגעים מהחיים הוא צורך חזק שהיה מאז ומעולם בקרב האנושות וכנראה שיישאר גם לעוד תקופות רבות. אמנם הצורך עצמו לא משתנה, אבל אלבום תמונות כפריט עבר כברת דרך בשנים האחרונות, מעין אבולוציה משל עצמו – עד לפני כמה עשורים היו מפתחים רק תמונות בגווני שחור לבן, לאחר מכן החלו לפתח תמונות בשחור לבן וכך גם להשקיע יותר ביצירת האלבום והכנתו – גזרי עיתונים, מלל בכתב יד ליד כל תמונה, שער / כריכה לאלבום וכדומה. וכיום, כאשר עידן הדיגיטל נמצא בשיאו, הטרנד הוא אלבומי תמונות דיגיטליים, אשר נותנים אינסוף אפשרויות ליצירת אלבום תמונות. לכל שיטה ישנה יתרון וחיסרון, ונעמוד על שתיין מן הדרכים הפופולריות ביותר ליצירת אלבום תמונות:

אלבום תמונות מסורתי

מדובר בשיטה הישנה, של פיתוח תמונות ואז חיבורן לאלבום. זוהי השיטה המסורתית והמסורבלת יותר. היתרון של שיטה זו: יש בזה משהו טהור ואמיתי יותר, ומעבר לפיתוח התמונות לא נדרשת עבודה רבה מדי ביצירת האלבום. החיסרון של שיטה זו: מדובר בתוצאה פחות יפה ומיושנת בקטע הפחות טוב. בנוסף, אמנם לא נדרשת עבודה רבה בעיצוב והכנה, אך ללכת לפתח את התמונות זו משימה לא פשוטה בפני עצמה שמצריכה התעסקות רבה.

אלבום תמונות מודפס

השיטה הפופולרית והנהוגה ביותר כיום. מדובר על אלבום שמעוצב באחת מהתוכנות הדיגיטליות הקיימות, כולל תמונות ובעצם מודפס כמו ספר שהתמונות הן חלק מהדפים שלו. היתרון של שיטה זו: אלבום תמונות על קנבס בדרך זו הינה מהנה יותר ומעניקה שליטה רבה יותר על עיצוב האלבום והנראות שלו, מה שהופך אותו גם ליפה יותר. החיסרון של שיטה זו: רבים יתקלו בעת יצירת אלבום תמונות דרך תוכנה במחסומים דיגיטליים, במיוחד בעניין העיצוב. אך גם לכך יש פתרונות, וכיום ניתן לצבור ידע על כל תוכנה שהיא דרך בלוגים, פורומים, אתרים ומאמרים. חיסרון נוסף של שיטה זו הוא זמן ההדפסה הלוקח להוציא לפועל את האלבום, למרות שכיום גם זמן זה מתקצר וניתן בעזרת תשלום נוסף לבקש משלוח מהיר יותר.