כרטיס לסרט | יס פלנט ראשון לציון | יס פלאנט | אולמות קולנוע – יס פלנט

 

קולנוע היא אחת החוויות שאני אוהבת באופן מיוחד. כשהייתי ילדה, היה בעיר בה גדלתי שני אולמות קולנוע. קולנוע רחל וקולנוע אסתר, בשני קצוות העיר. היה זה אולם אחד בודד בו הוקרן סרט אחד בכל תקופת זמן. כולם ציפו וחיכו לראות את הסרט שמוקרן באחד משני בתי הקולנוע האלו וכולם צפו באותו הסרט והיו מאושרים. דברנו על הסרטים האלו עם חברינו ולעתים צפינו באותו הסרט פעמיים או שלוש, פשוט כי זה מה שהיה.

עברו מספר שנים, העולם השתכלל, אני בגרתי, וכך גם תעשיית הקולנוע בארץ. בתי קולנוע נבנו ואולמות רבים באותו בית הקולנוע החלו לגוון את בחירת הסרטים והחוויה הקולנועית של אורחי ומבקרי בתי הקולנוע.

כיום האפשרויות מגוונות ורבות. אתעכב על אפשרות מצוית אחת והיא יס פלנט.

כאמור, יס פלנט היא רשת של בתי קולנוע בכל הארץ בעלת סניפים בערים השונות באזור המרכז, בירושלים ואפילו בצפון בחיפה. ביס פלנט אולם רחב ידיים, כשנכנסים למבואה כבר אז מתחילה החוויה. החוויה אינה רק קולנועית, כי אם חווית בילוי עוצמתית שמאפשרת בריחה, התנתקות מהעולם השגרתי והאפור של חיינו. ברגע שנכנסנו למבואה של יס פלנט, כאילו בחרנו נתיב חדש בעולם אחר, ביקום מקביל, בפלנטה אחרת – ביס פלנט של עולם הקולנוע. כמובן שבתוך האולם המפואר של יס פלנט נוכל לאכול ולשתות ואפילו לקחת אתנו חטיפים ונישנושים לאולם הקולנוע עצמו, שלא כמו בבית, כשאמא היתה כועסת על הפופקורן שלקחנו לספה בסלון, וכל הסרט היינו צריכים להזהר לא ללכלך את הספה החדשה ולא לשפוך את המשקה בטעות… ביס פלנט הכל מכוון לצופה, הנוחות היא הדבר החשוב ביותר. הצופה מתרווח בכסא ויכול לאכול בנחת במקומו ולהניח את המשקה במקומות המיועדים לכך בכסא האישי שלו. החוויה ביס פלנט כל כך עוצמתית שכאשר כבים האורות ומסך הקולנוע נפתח, הסרט מוקרן ומיד מרגישים בעולם אחר לגמרי. כל מישבא עם דאגות וטרדות מסוגים שונים יכול לאפסן אותם בקופות הקולנוע של יס פלנט ולאסוף אותם בחזרה בתום הסרט, כי כאשר נכנסים לעולם הקולנוע אפשר לשכוח הכל ולהתחבר אך ורק לחוויה הקולנועית ולסיפור שעל האקרנים