לימודי שחיה | קורס שחיה | שחיה לילדים | שחיה למבוגרים | חתירה – שחיה

שחיה היא כלי שכל אחד בעולם שחי בקרבת מים חייב לדעת. משחר ההיסטוריה אנשים למדו שחיה. גם כשעדיין לא היו לימודי שחיה מוסדרים כמסגרת והשחיה היה דבר אינטואיטיבי או כזה שעבר באופן עצמאי מאב לבן, היתה השחיה כלי חשוב לכל אחד. כשאר אנו חיים בעולם שחלק עקרי ממנו הוא ים, לא ניתן להתעלם מהחשיבות של שחייה ככלי להסתדר במים. בעבר אנשים לקחו חלק פעיל יותר בחייהם היומיומיים במים, ונהגו להכנס לנהרות או אגמים שחיו לידם, לצרכים קיומיים וגם להנאה. כמובן שהיום בעידן שלנו, המצב שונה הוא ויש לנו את האפשרות להסתדר באופן מוחלט מבלי להכנס למים. אנו לא חייבים לצוד דגים ולא חייבים לשחות כדי להגיע ממקום אחד לאחר ואנו טסים על פני יבשות וימים וחוצים אוקיינוסים בים ובאויר ולא מחוייבים לשחיה ככלי עזר אלמנטרי.

ובכל זאת, שחיה היא עוד שפה. ומכיוון שהיא שמישה ברב העולם, נוהגים רבים לחשוב כי שחיה היא דבר חשוב לדעת וזהו ידע בסיסי לכל אחד. ולכן, נוהגים כבר בילדות ללמד אותנו שחיה. אם במסגרות הלימוד, בתי ספר או קיטנות או באופן עצמאי בשיעורי שחיה פרטיים ובחוגי שחיה לאחר שעות הלימודים. בכל קיץ הבריכות העירוניות מלאות בקבוצות שחיה שמלמדות את כללי השחיה הבסיסיים ו מאפשרים לילדים להתפתח ולבסס את השפה הזו כבר בגיל צעיר. ככל שיתבגרו ויתנסו יותר במים, הם יעמיקו את הבסיס  שרכשו בעודם ילדים ויוכלו לפתח את מיומנויות השחיה שלהם, אם בדיוק בתנועות ושחיה נכונה ואם בגיוון של סגנונות שחיה נוספים.

רב האנשים בארץ למדו שחיה בשלב זה או אחר בחייהם. כארץ ים תיכונית שאחד ממשאביה הוא הים, ומזג האויר בה חמים ונעים רב ימות השנה, שחיה הפכה להיות לדבר אלמנטרי לכל אדם שגדל פה בישראל. בכל קיץ ממלאים את חופי הים בארץ מאות ואלפי אנשים נופשים שנכנסים לים ושוחים בו באופן טבעי. אי ידיעה של השפה, דהיינו השחייה עלול להיות מסוכן ואף לגרום לתאונות בלתי צפויות בים ולאובדן חיים. השחייה מעניקה את הבטחון במים ואת ההנאה מהשהייה בהם.