מחבת

כאשר אנחנו מתכוונים לרכוש מחבת חשוב לברר ולוודא כי המוצר שאנחנו עתידם לקנות הוא איכותי, עמיד בטיחותי וגם- אולי בעיקר- בריא; שחומר הציפוי שלה קשיח, נטול כימיקלים רעילים. חשוב לוודא כי המחבת מצופה באחד מבין חומרי הציפוי האיכותיים והבטיחותיים: קרמי, נירוסטה, אלומיניום Hard Anodized Aluminum)) וחומר המכונה Nonstick. לכל אחד מהסוגים ייחוד ויתרון יחסי המאפיינים אותם. הבחירה בסוג המחברת נובעת ונגזרת מסוג המזון ואופן ההכנה שלו. לדוגמה: מחבת  נון-סטיק מצוין לתבשילים שרוצים לשחרר אותם בקלות מהמחבת, כאלה שאינם נדבקים אליו. החיסרון שלו הוא אי היכולת להשחים בו תבשילים וקושי להכין בו רטבים בשל חלקלקותו.

מחבת עם ציפוי קרמי

בשל ההיצע המגוון של מחבתות עם ציפוי קרמי רצוי להתייעץ עם מומחים לאחר הגדרת הצרכים, הרצונות ואופן השימוש שלכם במחבת במטבח הביתי. חשוב לברר האם הציפוי עמיד בפני שריטות, מכות, שחיקה לא נוטה להתקלף ומאפשר הוצאת התבשיל בקלות (כשהתבשיל אינו נצמד ונדבק למחבת באופן המקשה על הוצאתו ללא פגיעה במרקם הרצוי), ואולי המרכיב החשוב ביותר עמיד בטמפרטורות גבוהות ( עד 230 מעלות). רצוי ומומלץ לקנות מחבתות בבתי עסק שבהם יש לכם יכולת לקבל מידע וייעוץ על אודותיהם וכמובן גם אחריות בכתב.

יתרונה של מחבת נירוסטה

מחבת הוא אחד הכלים החשובים והמרכזיים במטבח לכן יש הצדקה לרכוש סוגים אחדים של מחבתות, תוך ייעוד כל אחד מהם לסוג הבישול המיועד לו. לדוגמה. מחבתות עשויות מנירוסטה ((stainless steel) מתאימות להכנת דגים, בשר עוף מושחם היטב, בשרים אדומים ועוד, כמו גם להכנת רטבים. הנירוסטה היא חומר עמיד בפני נפילות, מכות ושריטות. על מנת למקסם את יתרונות המחבת מנירוסטה חשוב לוודא כי היא מכילה לפחות 80% חומר טהור, שהיא עמידה בטמפרטורת- המטרה שבה יש לבשל מאכלים מסוימים, המבנה שלה והאפשרות להחזיק אותה ללא קושי בעיקר כאשר יש בתוכה מזון חם מאוד.

המחבת הוא, כאמור, כלי בישול חשוב ומרכזי במטבח, המצדיק ומבחינות מסוימות אף מחייב לשקול את רכישתה באופן מושכל, על מנת לאפשר לכם למצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בה להכנת האוכל במרקם ובטיב הטעם שבהם אתם אוהבים לאכול. בתיאבון!