חוג שחייה לילדים

כל אחד מאתנו זוכר את חוג שחייה לילדים שעברנו כשהיינו צעירים. כמעט כל אחד בארץ שנולד וגדל בישראל למד שחייה בעודו ילד. כמעט כולנו יודעים לשחות כפי שכולנו יודעים לרכוב על אופניים.

חוג שחייה לילדים הוא אחד הנפוצים בארץ ובכל שנה בקיץ, אלפי ילדים לומדים בחוג שחייה לילדים. ההורים דוחפים את ילדיהם ומעוניינים כי ילדם יקבל את הכלים בחוג שחייה לילדים וידע לשחות לפחות כמו דג במים.

ישראל היא ארץ ים תיכונית, כמעט בכל מקום בארץ אנ ו קרובים לים, הימים החמים שולטים בשנה ואחד מהתחביבים הגדולים של תושבי ישראל בכל הגילאים הוא שחייה בים או בבריכה. מיליוני ישראלים מבלים את זמנם במים ולכן כולנו רוצים וצרייכם לדעת לשחות. כל הורה מעוניין שילדיו ידעו לשחות ןלכן כולם שולחים את ילדיהם בשלב כלשהו של חייו לחוג שחייה לילדים. ככל שלומדים לשחות בגיל צעיר יותר, ניתן בסיס טוב שגם מחזק את תחושת הביטחון הכללית של הילד ומפתח את השרירים שלו, למשל את חגורת הכתפיים דבר שחשוב מאוד לילדים שמתחילים את לימ ודיהם בבית הספר היסודי ויושבים שעות על ספסל הלימודים ומתאמצים בכתיבה.

חוג שחייה לילדים הוא כמעט דבר בסיסי שכל ילד בישראל עוטבר ויפה שעה אחת קודם. ניתן ללמוד שחייה בכל מיני אופנים וכל ילד או הורה בוחר את האפשרות הנוחה ומתאימה לילד שלו. למשל חוג שחייה לילדים בקבוצה או חוג שחייה לילדים פרטי. חוגי השחייה מתקיימים בבריכות ומכוני הספורט שיש בהם בריכות בשעות הנוחות לילדים, לאחר בית הספר או בחופשת הקיץ.

בכדי ללמד שחייה לילדים יש צורך לרכוש כלים מיוחדים, שכן לימוד שחייה לילדים אינו לימוד שחייה פשוט, יש צורך להתחבר לילד ולספק לו את הביטחון הראשוני שכן החוויה הראשונית שתהיה לילד בתוך המים היא בדרך כלל זו שתקבע את אימו ני השחייה שלו בהמשך. ולכן יש צורך במורה שחייה שמתאים ללמד ילדים, מדבר את השפה שלהם ומלמד אותם בגובה העיניים וללא לחצים, שכן חוג שחייה לילדים יכול להיות חוויה כייפית לילד ולגרום לו הנאה רבה מעבר ללימוד השחייה עצמו.