מסעדות בירושלים | מסעדות כשרות | בילויים | ארוחה זוגית – מסעדות

 

אחד הבילויים החביבים על אנשים הוא בילוי במסעדות. אוכל היה מאז ומתמיד סמל לנהנתנות ועושר. סעודות היוו מאז ומתמיד דרך לחגוג ארוע או לבלות או לציין ניצחון כלשהו. האוכל מסמל שפע ולא נועד אך ורק כדי להשביע את הרעב, הסעודה מהווה גורם מאחד, לשבת יחד עם עוד אנשים סביב שולחן האוכל ולאכול יחד מכל טוב, זהו ארוע וחוויה שאנו נהנים ממנה עוד משחר ההיסטוריה.

גם כיום כאשר אנו מעוניינים לחגוג או לציין ארוע משמח אנו נוהגים לערוך סעודה, בבית באופן עצמאי או במסעדות.

יציאה לבלות במסעדות נהוגה אצל רבים מאתנו. לחגוג ימי הולדת למשל. כדי לציין את יום ההולדת נוהגות משפחות רבות, או קבוצות חברים ואפילו בני זוג לצאת למסעדות ולבלות ערב או צהריים באכילה משותפת של ארוחה כאשר במסעדות היתרון הוא שאפשר להגיע ולהתפנק, ללא עבודה וללא צורך לטרוח בבישול ועבודה קשה, פשוט להגיע ולשבת ולהנות מהאוכל ומהחברה הטובה.

היתרון באכילה במסעדות הוא שכל אחד יכול להנות מהאוכל במסעדות, גם כאלו שאינם בשלנים ואפילו אנשים שאינם אניני טעם יוכלו להנות מעצם החוויה של לשבת במסעדה, שמשרתים אותם ומגישים להם מטעמים לשולחן, מפנים ודואגים להם לכל הארוחה עד הפרט הקטן ביותר. החוויה היא לא רק האכילה כי אם כל מה שמלווה לאוכל. בחירת המנות מתוך תפריט, אכילה של מזון חגיגי או מאכלים מסוגים שונים שלרוב אנו לא מכינים בעצמנו בבית, אם בגלל חוסר ידע בהכנת סוג האוכל, או העבודה הקשה הכרוכה בכך. מנות מיוחדות שמעולם לא טעמנו יכולות להוות מקור למשהו חוויתי, מפתיע וחדשני עבורנו ועבור בני הזוג או המשפחה שלנו. עצם הישיבה יחד במסעדה מבלי שנאלץ לקום ולשרת את שאר חברינו או לטרוח סביב השולחן והמטבח, הרגיעה סביב הארוחה והידיעה שנוכל לבלות במסעדות מספר שעות מבלי לדאוג לדבר, רק לשבת ולאכול.

קימות מסעדות רבות ומסוגים שונים ואין אדם שלא ימצא את מבוקשו בין מבחר המסעדות שקיים. מסעדות של מאכלים מתרבויות שונות, מסעדות מסוגים שונים, מסעדות יוקרה, או מסעדותפועלים פשוטות, מסעדות של סוג אוכל אחד בלבד או מסעדות בהן המיבחר הור רב ובלתי נדלה.