בתי עסק, חנויות או אנשים המציעים שירות ומעוניינם למכור מוצר או שרות, דואגים כי  יהיו ברשותם אפשרויות תשלום להציע ללקוחותיהם במועד התשלום. במעמד התשלום, רבים מעדיפים להשתמש בכרטיסי אשראי, ולשם כך בעל העסק כדאי שיהיו ברשותו פתרונות סליקה שונים להציע להם ובהתאם לעסק.

פתרונות סליקה כאשר מדובר בתשלום בכרטיס אשראי חשובים לבעל עסק או נותן שרות, והם יבחרו פתרונות סליקה שמתאימים לסוג העסק שלהם. אם ברשותם חנות או משרד הם יוכלו לבחור בפתרונות סליקה נייחים, בעמדת תשלום אשראי אחת שדרכה יתבצעו סליקות כרטיסי האשראי של לקוחותיהם. כאשר יש צורך בפתרונות סליקה מגוונים, ניתן להשתמש במסוף אשראי נייד, או סליקה באמצעות הטלפון ועוד מיגוון של פתרונות סליקה שונים. מכיוון שיש מיגוון רחב כיום של פתרונות סליקה שעונים על צרכים שונים של בתי עסק ומאפשרים לכל מוכר או נותן שירות למצוא לו את הפתרון הנח ביותר עבורו שיתאים לאופי השירות שהוא נותן, משתמשים רבים בתשלומים באמצעות כרטיסי אשראי שהפך במשך הזמן לתשלום הנפוץ ביותר בקרב ישראלים רבים. העדפה היא לתשלום בכרטיסי אשראי מגיעה הן מהלקוח והן מהמוכר מכיוון שהיא נוחה ומשתלמת לשני הצדדים ומאפשרת יתרונות רבים לשני הצדדים על פני תשלום באמצעים אחרים. גם פתרונות סליקה מגוונים הפכו את התשלום באמצעות כרטיסי אשראי לאפשרות פופולרית ושגורה בידי כל אחד מבתי עסק, חנויות, מוכרים או נותני שירות וכן בפני סוחרים, ספקים ולקוחות פרטיים.

למזלנו כיום יש אפשרויות מגוונת בכל תחום וכך גם בתחומי האשראי, פתרונות סליקה רבים המאפשרים בחירה מתוך כלל האפשרויות באמצעי המתאים והנח בכל מצב. אין ספק שהעולם המתקדם והטכנולוגי שלנו כיום עבר צעדים רבים גם בתהליכי קניה ותשלום וכל אותן פתרונות תשלום שהיו נהוגות בעבר הרחוק נעלמו כמעט ואולי טוב שכך, מה שלקח בעבר כל כך הרבה זמן רק כדי לבצע תשלום והיה מסובך ונוכח מאוד בשגרת חיינו, נעלם כמעט מהפעולות שהיומיומיות שלנו ומאפשר לנו כיום לבצע בדיוק את אותן הפעולות בדרכים קלילות מהירות ויעילות המאפשרות לנו חווית קניה משובחת.