קלחת

בעבר קלחות לא תמיד היו כלי מוכר בכל מטבח או בעל שימושים רבים

בדרך כלל כמעט תמיד רווח השימוש בכלי הפינג’אן הקטנים, או בקלחות קטנות, אך כיום מיוצרים קלחות רבות הנדמות לסירים קטנים לכל דבר, משולבים במכסים ונוחים במיוחד לבישול מרוכז ומהיר ובטמפרטורות גבוהות מאד.

על מה כדי לשים לב כאשר רוכשים קלחת

בכל מטבח מוטב להצטייד עם סוגים שונים של קלחת בגדלים שונים. מוטב לקנות מינימום שלוש קלחות בנפחים שונים בייחוד אם אתם מרבים לבשל. רצוי לבחור קלחת העשויה מנירוסטה ועם תחתית עבה, וכן בעלת ידית שאחיזתה בה תהיה נוחה מאד לעבודה. ישנן ידיות של קלחת לבחירה העשויות גם ממתכת. בכל קלחת יש גם מכסה תואם, כך שניתן יהיה לבשל עם קלחת מאכלים המיועדים לכמויות קטנות יותר וכן שיהיו מרוכזים יותר בטעמם ועשירים יותר, מאכלים כמו מרקים שונים, צירי עוף או צירי ירקות, מגוון הקלחות מתאים גם לבישול של סוגי פסטה במים רותחים עם מעט מלח וכן הם מתאימים במיוחד לבישול קלחי או תירס או יחידות של ארטישוק.

איך מתאימים את גודל הקלחת למטבח שלנו

כדאי לבחור כמה קלחות גדולים יותר או פחות, כך ניתן יהיה לבשל מרק לכמה אנשים בכמות מדודה מאד, או להתאים את כמות הבישול בדיוק לכמות האנשים. קלחות קטנים יכולים להתאים להכנת כמות קטנה של אורז במקום להשתמש בסירים הגדולים ולזרוק אוכל רב לפח, וכן באותה המידה הם גם מתאימים להכנת רטבים מסוגים שונים ובכמויות מדויקות.

מאילו חומרים מייצרים את הקלחת

מגוון החומרים מהם מיוצרים קלחות הוא רב- כגון קלחות מחומר הטפלון או שילוב של טפלון ואלומיניום המהווה את השילוב המומלץ- גם תורם ליצירת פיזור יעיל ואחיד של החום וכן שכבות הטפלון מונעות את הידבקות המזון, לכן בכלי מטבח מסוגים אלו חשובה מאד האיכות. הקלחת פחות מתאימה לצלייה או לבישול הארוך, אך היא בהחלט יכולה להיות שימושית גם למטרות אלו וכן לבישול בתוך התנור , ניתן גם לאדות עם כלי הקלחת מאכלים או ירקות רבים ושונים וכן להשתמש בה לטיגון ללא צורך בניקיון רב, כיוון שהסרת הלכלוך מהקלחת לאחר השימוש הוא נוח ומהיר במיוחד.

מקווים שנהנתם מהכתבה והבנתם איך לרכוש ולהשתמש נכון בקלחת, מוזמנים להמשיך ולקרוא עוד כתבות מרתקות באתר שלנו.