אירועים בערב הם אירועים שיש לה בדרך כלל חשיבות גדולה. לרוב יהיה מדובר באירוע מכובד מהעבודה או בחתונה. יכולים להיות גם כנסים מקצועיים אשר דורשים רמת לבוש גבוהה ומפוארת יותר. עבור גברים, קל יותר לעשות את ההתאמות משום שלרוב הם צריכים ללבוש חליפה ועניבה ובזה נגמר כל הסיפור. לנשים זה הרבה יותר מורכב משום שקשה להגדיר גבולות ברורים ללבוש ערב מכובד. אחד סוגי הלבוש שיש עליו קונצנזוס כלבוש ערב מכובד הוא שמלות ערב. שמלות ערב תגענה בדרך כלל בצבעים כהים ודרמטיים יותר כמו שחור, כחול ככה, ירוק בקבוק, ארגמן ואפילו זהב. הרעיון הוא לשדר איזו שהיא חגיגיות שבלתי אפשרי לשדר בצבעים ילדותיים ועליזים כמו תכלת וורוד. שמלות ערב תהיינה בדרך כלל ארוכות עד הרצפה על מנת לשדר את המלכותיות הנדרשת והחלק העליון שלהן יכול להיות חשוף יותר או פחות אבל חשוב שיהיה בטוב טעם.

כלומר, אם הגב חשוף, החלק מקדימה צריך להיות צנוע יותר ואם יש מחשוף עמוק אז שהגב יהיה פחות חשוף. מעבר לצבע שבו מגיעות שמלות ערב, יש חשיבות גם למרקם של הבד ומה מעטר את השמלה. בדרך כלל השמלה לא תהיה שכבת בד אחת בלבד אלא שיפון או תפירה של קפלים על מנת לשוות מראה מלכותי ומכובד. בנוסף למראה המלכותי של שמלות ערב, בדרך כלל יהיה עליהן תוספות שונות כמו פייטים, פנינים, חרוזים ואפילו נצנצים. מעבר לשמלה עצמה, אישה שרוצה להשלים את המראה לאירוע בערב תדאג שיהיה לה נעליים ותיק מתאימים וכמובן תכשיטים הולמים.

צריך להיזהר מקישוט יתר אבל חשוב כן לתת מקום לאביזרים הנלווים על מנת להשלים את המראה המלכותי. מעבר לשמלות ערב ואביזרים משלימים יש חשיבות לאיפור ערב. איפור ערב הוא בדרך כלל כבד יותר ורציני יותר: יש צלליות כהות יותר, אייליינר דרמטי יותר ואודם אדום בוהק. בנוסף, באירועים מכובדים במיוחד האישה תשקיע גם בעיצוב שערה ולא תלך פשוט עם שיער פזור. היא תדאג לקבוע תור אצל הספר על מנת שיעשה לה תסרוקת.