בישול

בישול ביתי הוא אחד מזכרונות הילדות החזקים ביותר שיש לאנשים. הריחות של הבישול וטעמם של התבשילים של אמא הם זכרונות שטבועים בנו עמוק שנים רבות.

אנשים רבים הפסיקו לבשל בבית. אם פעם היה נהוג לבשל כמעט בכל בית, כיום בעידן לחוץ והורים קרייריסטים, אין זמן לבישול ביתי והוא נדחק הצידה. משפחות רבות נעזרות בקניית אוכל מוכן, הזמנות של אוכל מבחוץ או אכילת מזון קליל שאין צורך בבישול. הויתור על בישול בבית הוא קורבן לא קטן שאנו מסכימים להקריב בחיינו מבלי להיות מודעים לחלוטין להשלכות שלו עלינו ועל ילדינו.

נתחיל מהעניין הבריאותי, שכמובן המרכיב החשוב ביותר בכל הנושא. כאשר אנו מבשלים בעצמנו בבית, יש לנו שליטה מלאה על המזון שנכנס לפה שלנו ושל ילדינו. אנו קונים מצרכים במקום שאנו יודעים כי משם יגיע מזון טרי ואיכותי ואנו משתמשים במרכיבים בבישול שאנו מאמנינם שהם בריאים ותורמים לגוף שלנו. בישול עצמי לעומת אכילת מזון בחוץ כמובן בריאה יותר ויש לנו שליטה וידע מלא עליה, לעומת אכילה במסעדה או קניית מזון מוכן שלעולם לא נדע בדיוק מה מרכיבי המזון, מהיכן הגיעו החומרים וכן הלאה. בנוסף אנו יכולים בבישול להרכיב תפריט איכותי ומגוון שמכוון בדיוק לצרכים שלנו ושל ילדינו.

העניין הנוסף הוא חינוך. בבישול ביתי יש מוטיב של חינוך ילדינו לאהבת הבישול, האוכל, ליצירתיות, לעשייה ולחשיבות התזונה לחיינו. אחד הדברים המשפיעים ביותר על חיינו הוא התזונה. אם נלמד את ילדינו תזונה בריאה יהיו להם חיים טובים ואיכותיים יותר. הבישול הביתי מעצים את החוויה ומלמד את ילדינו להשתמש במלאכה עתיקת היומין הזו שרבים שכחו או שמו אותה בצד והיא חשובה עד מאוד – הבישול. כאשר ההורים מבשלים ליד הילדים או יחד עם הילדים ומאפשרים להם ללמוד בישול ולהתנסות יחד אתם בבישול, השיתוף יוצר מספר דברים. הכרות וגישה חיובית לכל מה שקשור לאוכל ולבישול. רצון ללמוד את המלאכה החשובה. הוא יוצר גם חוויה שאין כמותה ביכולת היצירתית שלה והביחד. בישול עם הילדים יכול להפוך לחוויה משפחתית שגרתית שמאגדת בתוכה את כל הדברים הטובים בתקשורת עם ילדינו, זוהי פעולה טובה יותר ממשחק שכן היא מסקרנת ומושכת את הילדים, מניבה פעילות משותפת וזמן איכות עם הילדים ומאפשרת יצירה משותפת של מאכל שאחר כך כל המשפחה תאכל ממנו, זהו בסיס לחינוך, הילד הוא חלק מיצירת המזון בבית והוא תורם את יכולותיו בבישול לכל המשפחה.