הלוואות מידייות ניתנות לרוב כעבור 48 שעות מהגשת הבקשה לבנק או לחברת הביטוח, וסכומי הכסף המועברים הינם קטנים למדי, ולרוב לא עולים על כמה עשרות אלפי שקלים. הדבר החשוב ביותר שעליכם לזכור בנוגע ללקיחת הלוואות מידיות הוא שתהיו מסוגלים להחזיר אותן.

הלוואות
הלוואות מצילות

הלוואות מידיות – כיצד זה עובד?

כאמור, מי שנדרש לסכום כסף גדול של עד כ- 30,000 ₪ במזומן יכול לקבל אותו ממקורות שונים, כגון הבנק או חברת הביטוח במידה והוא עומד בכמה תנאים מרכזיים:

ראשית, מקבל ההלוואות המידיות חייב להיות בעל משכורת או הכנסה קבועה המהווים ערבות בדבר היכולת להחזיר את ההלוואה. בנוסף, יהיה עליכם להציג אישורים ובטחונות לבנק או לחברת הביטוח כדי שיאפשרו לכם לקחת את ההלוואה. בטחונות לדוגמא יכולים להיות – תכניות חסכון, קופות גמל, קרנות השתלמות ופנסיה, המשכורות הנכנסות לחשבון העו”ש שלכם ועוד. ככל שתוכיחו לגופים השונים שהנכם לקוחות אמינים שיכולים לעמוד בהחזרי ההלוואה, כך תהליך ההלוואה יהיה קל ומהיר יותר עבורכם.

לקוחות שזקוקים לסכומי כסף גדולים יותר, יוכלו לקחת הלוואות מידיות מהבנקים או מחברות הביטוח, אך ידרשו לעבור תהליך ארוך יותר. גופים גדולים לא נוטים לאשר במהירות הלוואות גדולות והם יבדקו את הלקוח באופן יסודי לגבי זכאותו לקבלת ההלוואה.

פעולות שיש לנקוט לפני לקיחת הלוואות

ראשית כל, לפני לקיחת כל הלוואה, ערכו סקר שוק מקיף. גופים שונים יציעו לכם הלוואות מידיות בסכומי כסף שונים ובתנאים משתנים, הכוללים ערבויות, ריביות וכדומה. הדבר החכם ביותר יהיה לבחור את מספק ההלוואה המתאים לכם ביותר. בנוסף, מומלץ להתייעץ עם יועץ פיננסי מטעם הבנק על מנת לוודא שהלוואה אכן כדאית. במקרים מסוימים יועץ פיננסי יציע לכם אפשרויות שלא חשבתם עליהם, דוגמת קרנות השתלמות שניתן למשוך מהן מזומנים, כרטיס אשראי חוץ בנקאי עם מסגרת שלא נוצלה ועוד. לבסוף, הפרט החשוב ביותר בלקיחת ההלוואה הוא לדאוג שיש לכם את האפשרות להחזיר אותה בשלמותה. עליכם לבדוק היטב את חשבונכם, לערוך מאזן של הוצאות מול הכנסות, לבדוק האם ישנם שיקים עתידיים הממתינים לפירעון או כל מחויבות אחרת שעשויה להפריע לכם בעתיד בהחזרת ההלוואה.

לסיכום, לקיחת הלוואות מידיות הינה צעד משתלם במידה ואתם יכולים לעמוד בהתחייבויותיכם.