שיעורי שחייה למבוגרים

שיעורי שחייה אינם מנת חלקם של ילדים בלבד. גם מבוגרים יכולים להנות משיעורי שחייה למבוגרים.

לא מעט מבוגרים מוצאים עצמם באמצע החיים כשאינם יודעים כלל לשחות, או שוחים אך לא מספיק טוב או נכון ומעוניינים להעמיק את הידע ואת הטכניקה שלהם ופונים לשיעורי שחייה למבוגרים.

מבוגרים רבים אינם למדו לשחות מעולם, מסיבות כאלה ואחרות, חלקם סוחבים עמם טראומות ילדות משחייה במים או חששות ופחדים בכל הנוגע לשהייה במים. כילדים הם נמנעו משחייה אך לפתע כמבוגרים מגלים מחדש את הצורך שלהם לדעת לשחות והתגבר על הפחדים והעכבות שעוצרים מהם ללמוד שחייה. פעמים רבות כשהם הופכים להורים, הם מרגישים צורך גדול יותר בשיעורי שחייה למבוגרים שיספקו להם במהירות את יכולות השחייה והבטחון במים עמוקים בכדי שיוכלו להיות ולבלות עם ילדיהם במים וישמשו דוגמה לבטחון במים. לצורך כך, פונים רבים לשיעורי שחייה למבוגרים, שם הם ירכשו את הטכניקות הבסיסיות לשחייה, יבינו את התנועות לשחייה נכונה ויתרגלו אותה תוך ליווי צמוד והדרכה ויותר מזה, יקבלו בטחון במים וינסו להתגבר על הקשיים ועל הפחדים שעוצרים אותם, הליווי המכיל והמקצועי של מדריכי השחייה ושיעורי שחייה למבוגרים מובנים ומקצועיים יובילו אותם יד ביד לרכישת שפה נוספת גם בגיל מבוגר באמצע החיים, שפת השחייה.

רבים חושבים שאם הם לא למדו לשחות בגיל צעיר, אין להם סיכוי ללמוד כעת שחייה בגילם. הנחה זו שגויה מיסודה וכל אחד יכול ללמוד שחייה ללא הבדל ויחס לגיל. השחייה במים אפשרית ומתאימה גם לגיל תשעים ומאה, היא אינה דורשת מאמץ יתר של המפרקים בגוף, היא בריאה ומאוזנת ומאפשרת תנועה בטוחה במים מבלי שהכובד של הגוף משפיע על התנועה. ולכן שיעורי שחייה למבוגרים מומלצים גם בהיבט הבריאותי ומציעים גם לאנשים מבוגרים מאוד יכולות תנועתיות ופיתוח כושר גופני בדרך שמתאימה להם, ברוגע וברכות של המים. שיעורי שחייה למבוגרים מתקיימים בכל בריכה, בכל אזור בארץ ובכל מרכז ספורט וניתן להירשם אליהם ללא כל קושי, חלק מהמקומות מציעים גם שיעורי שחייה למבוגרים בימי החורף הקרים בבריכות מחוממות ומעניקים הזדמנות לכל אחד לא משנה מה גילו ללמוד לשחות.