מטבח בבית הוא ההיכל בו מכינים מזון, מחממים ומבשלים אותו. עם זאת, למרות שבעבר ראו במטבח מקום פונקציונאלי בלבד אשר צריכים להיות בו המכשירים הבסיסיים אשר הופכים את המטבח לשמיש ויעיל כמו למשל ארונות לאחסון הכלים, מקרר, כיריים, תנור ומיקרוגל וכן שיש שעליו יהיה אפשר להכין את המזון, היום רואים במטבח היכל אשר ניתן להשקיע בו משאבים אשר יהפכו אותו ממקום פונקציונאלי בלבד ליצירת אומנות.

וכך בעולם המטבחים נוצרו מותגים אשר מהווים סמל סטאטוס להיותם חלק ממטבחי יוקרה ומצביעים על מעמד חברתי כלכלי גבוה וכך רק בעיצוב המטבח במכשירים מסוימים, מקבלים בעלי הבית את הכבוד והאישור למעמדם החברתי. בדרך כלל אנשים מחפשים סמלי סטאטוס אשר ניתן להשוויץ בהם כמה שיותר אנשים כך שלכאורה מדובר במשהו פונקציונאלי בלבד אבל בפועל הוא טומן בחובו מסר נוסף על המעמד הכלכלי של האדם, כמו למשל שעון, רכב ומותגים של ביגוד.

מטבחי יוקרה באים לשדר את אותו מסר רק בעולם הבישול. אנשים אשר מארחים בביתם חברים ואלו נחשפים למותגים המאבזרים את מטבח המארחים, יחושו את המסר החבוי והסקתם תהיה כי אכן מדובר באנשים אמידים או אפילו עשירים משום שמטבחם מאובזר בכלים ומכשירים של מטבחי יוקרה. מותגים מסוימים של מקררים, תנורים, כיריים ואפילו של מיקסר חשמלי נופלים לקטגוריה של מטבחי יוקרה ולכן מי שמעוניין לעצב את מטבחו בהתאם לצביון זה ישקיע את הסכום הכלכלי הגבוה הנדרש לשם כך. מטבחי יוקרה לרוב נרכשים בחנויות ייעודיות לכך ולכן מי שמעוניין לעצב את מטבחו לפי האופנה של מטבחי יוקרה יפנה למקומות ייעודיים אלו.

במקומות אלו הדגש מושם בעיקר על הנראות של המטבח ופחות על השמישות שלו. עם זאת, יש מעצבים אשר שמים את הדגש למצוא את האיזון בין מטבחי היוקרה המעוצבים והמיוחדים לבין החשיבות של שמירה על פונקציונאליות המטבח כך שגם יהיה יפה למראה וגם יקיים את הסיבה שלשמה נור – בישול אפייה והכנת מזון. יצירת האיזון בין שתי מטרות אלו מהווה מלאכת מחשבת וזוהי משימה לא פשוטה.