תהליך הסליקה זהו תהליך אשר על ידו יכולים אנשים רבים לבצע רכישות באופן מהיר פשוט וקל.

אין ספק שככל שהזמן מתקדם כך גם הטכנולוגיה מתקדמת ומייצרים מכשירים רבים אשר נחשבים למשודרגים ומשוכללים ומטרתם היא להקל מעל האדם ולהעניק לו את האופציה ואת האפשרות להנות מאורח חיים פשוט יותר וקל יותר.

כרטיס האשראי למשל הוא כרטיס אשר באמצעותו ניתן לבצע רכישות באופן מהיר ופשוט, ניתן לבצע את הרכישות גם כאשר אין כסף מזומן.

את כרטיס האשראי ניתן לקבל מן הבנק אשר בו מנהלים את החשבון, ואכן ישנם חברות אשראי רבות וכל חברת אשראי רוצה להעניק את הטוב ביותר ללקוחותיה, אך בסופו של דבר בחירת החברה של האשראי נתונה בידיו של הלקוח.

לקוחות אשר מחזיקים בכרטיס אשראי ורוצים לבצע עימו שימושים שונים ורכישות שונות צריכים שיהיה מכשירי סליקה אשר מאפשרים את ביצוע הפעולה.

ישנם מכשירי סליקה אשר נמצאים בחנויות ובבתי עסקים, הללו מעניקים את האופציה לרכוש באמצעות האשראי, וישנו אף תהליך רכישה אשר נעשה על ידי סליקת אשראי באינטרנט.

למעשה ניתן לומר שסליקת אשראי באינטרנט זוהי אופציה כלכך נוחה שבעקבות כך מעדיפים אנשים רבים לבצע את המכירות.

על מנת לבצע את התהליך של סליקת אשראי באינטרנט יש לבצע מספר פעולות, והעיקרית שבהם היא הכנסת פרטי האשראי ואופן הבדיקה, האם המערכת אכן מזהה את פרטי בעל הלקוח, והאם ניתן אישור אודות פעולת הרכישה, בכך מתקיימת למעשה סליקת אשראי באינטרנט.

האפשרות אודות סליקת אשראי באינטרנט קיימת משום שכיום השימוש הנעשה באינטרנט הוא שימוש מירבי, בין אם זה גלישה רגילה ובין אם זה גלישה עבור רכישת מוצרים.

ועל כן מרחיבים את הענף ומאפשרים ללקוחות לרכוש פריטים דרך האינטרנט בדרך הנחשבת לקלה עד מאד.

אך יש לדעת שקיימות דרישות גבוהות של עמידה בתקנים של חברות האשראי ומשום כך נוצר מצב שבעלי אתרים המסחריים נמנעו מפיתוח של פתרונות באופן עצמאי ומאידך דחפו את ספקי שירותי הסליקה לנסות ולפתח פתרון שהוא מהיר וזול שניתן לשלב בו סליקת כרטיסי אשראי בכל אתר אינטרנט, ואכן סליקת אשראי באינטרנט הוא פתרון נוח ואידיאלי המעניק פתרונות רבים.