עד שלא היתה לי מכונת אספרסו לא הבנתי עד כמה היא חסרה לי.

 

תמיד אהבתי קפה, ושתיתי קפה אספרסו איכותי בבתי קפה ובמסעדות.

לא פעם, הייתי עוצרת וקונה אספרסו או קפה הפוך לדרך בין פגישה אחת לאחרת או בדרכי הביתה בסופו של יום. התענוג של שתיית קפה איכותי היא חלק משגרת חיי, אך מעולם לא הבנתי את הצורך שלי במכונת אספרסו ביתית.

 

כשהתחתנו, הגיעו אורחים רבים ליום המאושר בחיינו והביאו אתם מתנות. אחת המתנות שקבלנו לחתונה הפתיעה אותנו והיתה מכונת אספרסו ביתית ואיכותית ואליה היו מצורפים קפסולות של קפה בטעמים שונים.

 

למעשה, מתוך כל שלל המתנות היפות שקבלנו לחתונה, קסמה לי המכונת אספרסו באופן מיוחד, דווקא בגלל שאף פעם לא חשבתי שאני צריכה אחת בבית, ולא תכננתי לקנות בקרוב מכונת אספרסו.

 

והנה היא מונחת לה באריזה יפה, מכונת אספרסו איכותית וחדישה שמעתה תשמש אותנו לשתיית הקפה האיכותי שאנו כה אוהבים גם בבית ולא נצטרך לצאת לבתי קפה או לרכוש בחוץ קפה.

 

במהרה, הפכה מכונת אספרסו החדשה שלנו לדבר הכי שמיש בבית. בכל בוקר הכנת הקפה הפכה ממש לטקס בו התכנסנו יחדיו במטבח, זוג צעיר בדרכו לשגרת היום הקבועה שלנו, ויחד לגמנו קפה משובח של בוקר שהכנו בעצמנו במכונת אספרסו שלנו.

 

יש בכך משהו מלכד, מאחד וזוגי, רגע אינטימי סביב פעולה כה פשוטה בסיסית, שתית ספל קפה של בוקר. הטקס הקטן שלנו של הקפה, הפך כל תחילת יום למפגש זוגי, לרגע קטן שלנו יחד לפני צאתנו ליום עבודה.

 

התרגלנו כל כך לקפה שלנו ממכונת אספרסו הביתית שלנו, עד כי לעתים נדמה שהיא תמיד היתה כאן בשבילנו.

רק אז הבנתי עד כמה הייתי זקוקה לה, למכונת אספרסו שתשרת אותי בביתי באופן עצמאי בלי צורך בתלות חיצונית, מבלי לבזבז כספים מיותרים בבתי קפה ומסעדות ועם היכולת לשלוט באופן עצמאי על הקפה שאנחנו אוהבים.

 

וכך הפכה מכונת אספרסו ביתית אחת לחלק מאיתנו, לחלק מהמשפחה הקטנה שיצרנו לעצמנו רק עכשיו. היא אתנו בכל שעות היום, סביבה נוצרות שיחות קטנות ואינטימיות , סביבה עוצרים רגע את הגלגל שלא מפסיק ולא עוצר לרגע, נחים, משתהים ולוגמים לגימה איכותית מהקפה שאנו כה אוהבים.