אתם כבר מזמן רוצים להחליף את הרכב הנוכחי למכונית פורד פוקוס מדליקה, שהיא אחת מהמכוניות הנמכרות ביותר בישראל, אבל עכשיו מתחילה הדילמה: חדש או יד שנייה? מה עדיף? מה מתאים יותר? מה יותר כדאי מבחינת עלות מול תועלת? כל המידע שיסייע לכם להחליט במאמר שלפניכם.

 חדש מול יד שנייה: יתרונות וחסרונות

פורד פוקוס היא בחירה מעולה של מכונית. היא משפחתית אבל קומפקטית, תא הנוסעים איכותי, האבזור מרשים, תיבת ההילוכים משפרת את צריכת הדלק, והרכב נמכר בהצלחה מסחררת בארץ.

החלק היותר מסובך הוא להחליט האם לרכוש פורד פוקוס חדשה “מהניילון” או רכב יד שנייה, שצבר “זמן כביש” לא מבוטל. היתרון של רכישת רכב חדש דנדש הוא ברור. זהו רכב חדש, הסבירות שיתעוררו בו תקלות במהלך השנים הראשונות מאז רכישתו היא נמוכה, רכב חדש לא עבר תאונות ועלות האחזקה שלו, מאחר שהוא לא צבר כל בלאי, היא נמוכה יותר. מעבר לכך, מבחינה בטיחותית, רכבים חדשים בדרך כלל כוללים אבזור ומערכות בטיחות מתקדמות יותר, שמשדרגות את רמת הבטיחות על הכביש.

העניין הוא, שבכל דבר, לצד יתרון יש גם חיסרון, והחיסרון בקניית פורד פוקוס חדשה, כמו כל רכב חדש אחר (בהשוואה לרכב משומש) הוא המחיר שלה. מאחר שהשקעה במכונית, בניגוד להשקעה בדירה למשל, היא ממש לא רוווחית (רכב הרי מאבד במהירות מערכו מידי שנה), רבים יעדיפו לקנות רכב יד שנייה, ולחסוך את פער העלויות הזה. בהקשר זה כדאי לזכור, כי רכב חדש מאבד מערכו בשנה הראשונה קרוב ל-20 אחוז, וכי הוצאות הרישוי והביטוח של רכב כזה הן גבוהות יותר. עובדה זו הופכת רכבים מיד שנייה לכדאיים יותר מבחינה כלכלית, שיקול שהוא בדרך כלל הראשון ברשימת השיקולים בבחירת רכב.

 פורד פוקוס יד שנייה- זה משתלם יותר בעיקר מבחינה כלכלית

לסיכום, רכישת פוקוס יד שנייה היא אפשרות אטרקטיבית למי שיש להם תקציב יחסית נמוך.

מכל יתר הבחינות- הבטיחותית, המכאנית וגם האבזורית (רכבים חדשים תמיד משוכללים יותר)- הרי שרכב חדש הוא רכישה בטוחה ומשתלמת יותר. אלו שהחליטו ללכת על האופציה של יד שנייה יגדילו לעשות אם ירכשו רכב, שגילו לא עולה על 4 שנים, כלומר, ש”זמן הכביש” שהוא צבר הוא לא מאוד גדול, ושהוא נמצא עדיין באחריות היצרן, כך שעל כל תקלה יהיה מי שייקח אחריות, וידאג לתקן אותה ללא כל עלות.