קידום ובניית אתרים


כיצד מדורגים אתרי אינטרנט בתוצאות החיפוש של גוגל?

כל מי שביצע אי פעם חיפוש אחר ביטוי מסוים במנוע החיפוש של גוגל יודע שיש בממוצע מאות אלפי תוצאות רלוונטיות. השאלה היא כיצד מדורגים האתרים ברשימת התוצאות ומה אפשר לעשות כדי לשפר את הדירוג הזה. בדיוק כאן נכנסת לתמונה ההתמחות של חברת קידום אתרים. התפקיד העיקרי של החברה הוא לקדם את האתר בתוצאות מנוע החיפוש וכך לחשוף אותו בפני קהל יעד גדול יותר. בנוסף, החברה יכולה להמליץ על בניית אתרים בגוגל ועל שילוב בין קמפיינים לקידום במנועי חיפוש וקידום ברשתות חברתיות.

הדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל מבוסס באופן עקרוני על אלגוריתם. זהו החידוש העיקרי של גוגל ומה שהפך אותה ממנוע חיפוש אחד מיני רבים, לפלטפורמת הפרסום המצליחה ביותר של העידן הדיגיטלי. האלגוריתם של גוגל סורק אתרי אינטרנט מסביב לשעון ולאחר מכן מכניס אותם לתוך אינדקס רלוונטי. חיפוש בגוגל הוא למעשה חיפוש בתוך האינדקס של האתרים שנסרקו. זו גם הסיבה לכך שניתן לראות אתר אינטרנט מסוים בתוצאות החיפוש האורגניות רק לאחר מספר ימים ולעיתים גם שבועות.

מהם שירותי קידום אתר?

שירותי קידום אתרים במנועי חיפוש מחייבים היכרות עם מאפייני האלגוריתם של גוגל. בסופו של דבר, זה הכלי שיקבע האם האתר ידורג וכמה גולשים ייכנסו אליו לאחר חיפוש של ביטוי מסוים. האלגוריתם מבוסס בין היתר על זמן טעינת האתר ועל איכות התוכן בדף ותדירות העדכון שלו. המשמעות היא שניתן לקדם בצורה אורגנית וטבעית אתר אינטרנט מסוים בתוצאות החיפוש של גוגל, אך חייבים במקביל להשקיע בזמן טעינה קצר יותר ובתכנים איכותיים.

עוד מאפיינים של האלגוריתם של גוגל הם איכות וערך התוכן באתר, נתוני שביעות רצון של גולשים שהגיעו אליו, אבטחת החיבור לאינטרנט וידידותיות כלפי משתמש מובייל וטלפונים ניידים. באופן עקרוני, האלגוריתם של גוגל בניית אתרים טובים ומקצועיים ויזניח אתרים עם תוכן מיושן או חיבור איטי.

המטרה של גוגל היא לשרת את צרכי הגולשים והאלגוריתם מתעדכן באופן קבוע לפי קריטריונים חדשים. חברת קידום אתר נדרשת להכיר היטב את מאפייני האלגוריתם, כי רק כך ניתן לבצע בניית אתרים בגוגל ולהשיג תוצאות טובות.

פרסום באינטרנט

כל בעל עסק אשר רוצה לשפר את הפרסום שלו, צריך לפנות לפרסום באינטרנט

שיווק באינטרנט הינו דרך יעילה ביותר לקידום אתרים ועסקים, והוא יכול להתאים לכל אחד בין אם מדובר בחנות בגדים או בעסק להשכרת טרקטורונים. ישנן מספר שיטות לשיווק באינטרנט, וחשוב להכירן ולבחור בשיטה המתאימה לנו.

מהן הדרכים לקידום האתר האינטרנטי?

 

  • יצירת פרסומת: כל אחד יכול לרכוש פרסומת בגוגל אשר תופיע לגולשים שיחפשו את ביטויי המפתח שהגדרנו בעת יצירתה. לשיטת פרסום זו קוראים קידום ממומן, והיא דורשת מבעל העסק לפתוח חשבון google adwords, להגדיר את כל הפרמטרים הנדרשים ולשלם רק במידה וגולשים נכנסים לפרסומת. היתרונות המשמעותיים ביותר בשיטת פרסום זו הינם המידיות של הפרסום, גמישות בבחירת הביטויים שמאפשרת לקשר את האתר למילות חיפוש רבות, גמישות בבחירת הדף אליו יועבר הגולש במידה וילחץ על המודעה, שליטה מוחלטת בנוסח המודעה, אפשרות להגדרת שעות הופעת המודעה, אפשרות לבצע ניסויים ובדיקות בקלות ובמהירות וסיכון נמוך, היות ואינך מתחייב לחברה לקידום או בניית אתרים או לגוגל, ובנוסף תשלם רק במידה והמודעה תהיה אפקטיבית.
  • קידום האתר בצורה אורגנית: הדרך השנייה לפרסום באינטרנט הינה באמצעות קידום האתר בצורה אורגנית, כלומר שיפור האתר, מספר הכניסות אליו, דירוג הגולשים אותו ועוד, כך שגוגל יגדיר אותו כתוצאה הטובה ביותר עבור מילות חיפוש מסוימות ויקדם אותו במעלה עמוד החיפוש. שיטה זו נמצאה יעילה יותר במידה והצלחתם להגיע לעמוד הראשי של מנוע החיפוש, אולם היא דורשת זמן רב ולא מתאימה לאתרים מתומצתים, אתרים בעלי נישה ספציפית ומילות חיפוש מוגבלות או אתרים הרלוונטיים רק בתקופות מסוימות של השנה.
  • מה מתאים לעסק שלי? שתי האפשרויות מייצרות תנועת גולשים איכותית לאתרים המפורסמים, וצריך לבחור מבין השתיים את האפשרות המתאימה לנו ביותר. קידום אתרים ממומן מתאים לאלו חסרי הזמן להשקעה בקידום אורגני או לאלו אשר עוסקים בתחום ספציפי ביותר, אשר קשה לקדם בצורה אורגנית בשל מיעוט במילות מפתח שיובילו אליו. קידום אורגני מתאים לכל אלו שיש להם זמן להשקיע בקידום האתר, וכן הינם בעלי אתר עמוס במידע אשר ביטויי מפתח רבים יובילו אליו.

 

שתי שיטות הפרסום שונות מאוד, אולם יכולות לסייע למנף כל עסק

אחרי שהכרנו את השיטות, נשאר רק לבחור את השיטה המתאימה לנו ולהתחיל לקדם את העסק שלנו באינטרנט, ובכך לשפר את מעמדו, הכנסותיו והשירות.