תבנית אפייה | תבנית אינגליש קייק בצורות | עוגות – תבנית אינגליש קייק

 

תבנית אינגליש קייק אינה מיועדת בהכרח רק לעוגה ייחודית זו, הנאפית בתבנית מלבנית צרה: ניתן לאפות בה סוגים רבים של מאפים כגון עוגות מכל הסוגים, לחמים, פשטידות ועוד.

באתרים ייעודיים המציעים כלי בית מוצעות תבניות אינגליש קייק מטפלון ומסיליקון (יש גם תבניות לשימוש חד פעמי).בעוד תבנית טפלון שומרת על יציבות המאפה ומאפשרת העברת התבנית ממקום למקום- מה שמהווה יתרון כשמארחים אורחים והיא עמידה בחום גבוה מאוד – תבנית מסיליקון מאפשרת הוצאה קלה מאוד של העוגה מהתבנית וניקוי קל ומהיר שלה.

מדובר בתבנית שימושית, אפקטיבית, המהווה פתרון מצוין לאפיית סוגי מאפים שונים, להגשה ולאחסון.

מדובר במוצר שהמחיר שלו זול ביחס לשימושים הרבים והתכופים בו. ניתן להשיג תבניות משולשות המאפשרות אפייה של סוגי מאפים שונים בו בזמן, מה שמהווה יתרון חשוב ומשמעותי כאשר מארחים בבית ורוצים להגיש לאורחים ארוחה טעימה, חמה וטרייה.

אם אתם מתלבטים בין שני הסוגים העיקריים המוצעים – תבנית מסיליקון ותבנית מטפלון- הפתרון הטוב ביותר הוא לרכוש תבניות משני הסוגים ולהיווכח איזו מהן עדיפה. ייתכן כי תיווכחו לדעת כי תבנית מחומר אחד מתאימה לאפיית מאפים מסוימים בעוד תבנית מחומר אחר מתאימה לאפיית מאפים אחרים.

 

באילו תבניות אינגליש קייק אתם נוהגים להשתמש?

גם אם אתם לא עומדים כל היום במטבח, בוודאי אתם מכירים את סוגי התבניות השונות, החד פעמיות וכן מהנייר והסיליקון. באילו תבניות אתם מעדיפים להשתמש כשאתם אופים עוגה או מאפה מסוים? האם על פי סוג המאפה או על פי העדפה אישית? תבניות האינגליש קייק לצורך העניין, מתאימות את עצמן לכל דבר.

עוגות אפשר לאפות בכל תבנית, כאשר נתאים את העוגה לתבנית המומלצת לה מבחינת צורת ההגשה. אך בסופו של דבר לא מדובר בחובה, שכן אם אין ברשותנו את התבנית הדרושה, חבל כי נבזבז זמן וכסף כשיש לנו בבית תבניות אחרות. לכל היותר אם מדובר בתבנית קטנה יותר, נוכל להפחית בכמות החומרים או להשתמש במספר תבניות.

כך למשל עם תבניות האינגליש קייק. מעבר להיותן פופולאריות מאוד בכל בית, נוכל להשתמש בהן גם אם לא מצאנו בבית תבנית עגולה לעוגת יום הולדת. תבניות אינגליש קייק אמנם בסיסיות ופשוטות במראן, אך מתאימות את עצמן לכל סוג מאפה – מלוח ומתוק כאחד, ומתאימות למצב בו לא נרצה מאפה גדול מדי. לחילופין, נוכל להשתמש בהן אם לא הספיקה לנו התבנית שברשותנו.

כיום נוכל למצוא תבניות אינגליש קייק מעוצבות

אם עד לפני כמה שנים נאלצנו להשתמש בתבניות חד פעמיות או מטפלון, כיום נוכל למצוא אותן מחומרי גלם שונים וכן בעיצובים שונים. נוכל למשל למצוא תבניות אינגליש קייק מסיליקון, הידועות כיום כפופולאריות מאוד ונוחות לשימוש עקב יכולותיהן בהוצאת העוגה מהתבנית, ובקלות רבה.

בנוסף, נוכל למצוא את תבניות האינגליש קייק גם בתבנית משולשת. צורה זו היא מיוחדת מאוד ויכולה להוסיף למראה המאפה או העוגה. כך אם למשל תרצו להכין לזנייה מכמה סוגים, תוכלו להגיש אותה באותה תבנית.

אם אתם מעדיפים תבנית חד פעמית, לא תצטרכו להסתפק דווקא במראה הכסוף והמשעמם של האלומיניום. כיום ניתן למצוא תבניות רבות מנייר, בקישוטים ועיצובים שונים, ביניהן תבניות האינגליש קייק.

תבניות מעוצבות בדרך כלל נמצא בחנויות המתמחות בכלים חד פעמיים(במידה ורוצים תבניות אינגליש קייק חד פעמיות מעוצבות)ובחנויות לכלי הבית והמטבח. את התבניות הפשוטות והמוכרות, נוכל למצוא בסופר הקרוב ליד ביתנו.

ומבחינת מחירים, כאשר תבנית חד פעמית פשוטה תעלה כשני שקלים בממוצע, תבנית מסיליקון תעלה לא פחות מארבעים שקלים, כאשר המחיר יהיה יקר יותר בהתאם לגודל התבנית. תבניות מנייר יעלו כעשרה שקלים בממוצע, ותבניות הטלפון יעלו לא פחות מארבעים שקלים. התבנית המשולשלת שציינו קודם, תעלה לצורך העניין כמאה ושישים שקלים.