אופנה

האינטרנט חולל בחיינו מהפכות רבות, ומהן צמחו תופעות רבות ומגוונות אשר הפכו לתופעות הנקראות תופעות רשת, ולהן השפעה גדולה על החברה שלנו.

בלוגים העוסקים באופנה

אחת מהתופעות הללו הינה תופעת הבלוגים, בלוג למעשה הינו יומן אלקטרוני, המשותף ברשת האינטרנט לעיני כל. בבלוג, הכותב למעשה משתף את מחשבותיו, דעותיו, הגיגיו עם הכותבים. בתחילת דרכו של האינטרנט, הבלוג נועד לשימוש פרטי ולשיתוף הכותב בחייו הפרטיים. עם השנים התרחב השימוש בבלוג, וארגונים רבים החלו לפתוח בלוגים למען עובדי החברה אשר יוכלו לתקשר ביניהם ולדעת מה מתרחש בארגון.

תופעת הבלוגים הולכת וגדלה

בשנים האחרונות, ניתן לראות כי תופעת הבלוגים והבלוגרים (כותבים) עולים עוד שלב אחד למעלה, וכן מתחילים לפעול בצורה קצת יותר עסקית ומסחרית. הכוונה היא שכיום, בלוגר אשר ידוע כבלוגר בעל עוקבים וצופים רבים, יכול להוות לפרסומאים ולמותגים הגדולים ככלי שיווק לכל דבר. קיימים בלוגרים הוכתבים במגוון רחב במיוחד של נושאים, ועל כן, אין זה קשה למצוא בלוגר בכל תחום. כך למשל, החלה לפרוח תעשיית בלוגריות אופנה, אשר מסקרות ומדווחות על כל הטרנדים החמים בעולם האופנה.

בולגריות = אייקון אופנה

אותן בלוגריות (לרוב בנות), ידועות בדרך כלל כבנות המבינות באופנה, ובעלות סטייל ייחודי משלהן. אותן בנות נוהגות לעלות לבלוג שלהן תמונות שלהן אשר מציגות את סגנון הלבוש וסגנון החיים שלהם. כאשר כוחם של בלוגריות אופנה החל להתעצם, הן נתפסו בחברה כמנהיגות דעה בכל הנוגע לתחום האופנה, ומכך, החלו לפרסם גם הן מותגים שונים.

יחסי ציבור ורווח כספי דרך הבלוגים

למעשה, מדובר בסוג של פעולת יחסי ציבור. בלוגרית אופנה מקבלת מוצר מסוים של אותו מותג אופנה ידוע, ונדרשת לשתף בבלוג שלה תמונה שלה ביחד עם המוצר. כך, גם משווקי המוצר נהנים מהחשיפה הרבה של המותג לקהל היעד שלו, וגם אותה בלוגרית זכתה לקבל במתנה מוצר מסוים, ואף יוקרה ובעלת דעה גדולה יותר בתחום.

ההשפעה הגוברת של בלוגריות אופנה

בלוגריות אופנה נעשו בזמן האחרון כמשפיעניות, וקולם נשמע ולקוח בחשבון במקרים רבים. הם זוכות להטבות רבות, מוזמנות לתצוגות אופנה נחשקות ואירועים חברתיים רבים. ניתן לומר כי תחום האופנה עבר סוג של מתיחת פנים בכל הנוגע למובילי דעה בתחום.