הארוחה המשפחתית ביותר בשבוע היא ההזדמנות של רבים מאיתנו להשקיע. אם גם לדעתכם במקרה של אוכל לשבת מתכונים סטנדרטיים הם לגמרי פאסה, מצאנו עבורכם כמה כיוונים מעניינים

סלמון ומעליו שומשום וירק ירוק
מנת דגים לארוחת שבת היא קלאסיקה אהובה, טעימה ונצחית.

כשחושבים על אוכל לשבת מתכוני בשר ודגים נפוצים נחשבים למנות כמו צלי בקר, שוקי עוף, חלה, יין וקציצות דגים. מדובר בקלאסיקות אהובות ובעיקר טעימות, אבל לא הגיע הזמן לצאת קצת מהקופסה (או מהסיר)? מצאנו כמה חלופות מעניינות למנות מעוררות תאבון שתוכלו לנסות.

אוכל לשבת מתכונים מעניינים

את שלבי המתכונים תוכלו למצוא במגוון מתכונים באינטרנט, אז החלטנו להקל עליכם עם מה שחשוב באמת. אילו חילופים כדאי לעשות ומה יעבוד טוב במקום מה?

לראשונות/תוספות:

נוסף לחלה – כי אי אפשר באמת להוריד את החלה מהשולחן, אבל למה לא להוסיף ליד פוקאצ’ה?

נוסף לאורז – נסו אורז מלא עם ירקות. זה אמנם טעם נרכש עבור חלק מהסועדים, אבל כשמדברים על אוכל לשבת מתכונים בריאים הם תמיד תוספת מבורכת. אפשרות נוספת היא עדשים, שיכולים להפתיע לטובה גם אם עד כה לא נמניתם בקרב המעריצים שלהם. 

נוסף לתפוחי אדמה – סלט תפוחי אדמה. יותר מרענן, מהווה פתח למגוון שילובים והולך טוב עם הכול. אל תחששו!

לעיקריות:

במקום צלי בקר – לכו על מוקפץ בקר. קליל ופחות כבד, טרנדי ומרגיש אפילו כמו מנת מסעדה, משתלב טוב עם מגוון סוגי ירקות וכל כך טעים. אין לנו ספק שכולם יבקשו מכם תוספת.

במקום מנת העוף  המוכרת – נסו עוף מתקתק עם אננס. כל כך טעים ופשוט יחסית להכנה. מנה שמשוייכת במקור למטבח הסיני אבל קל לאמץ אותה גם כאן אצלנו על שולחן השבת.

במקום הדג שאתם תמיד מכינים – דג אפוי בבצק. הפתעה מושלמת שנראית מרשימה מאוד, ואפילו פחות מסובכת להכנה ממה שאתם עשויים להניח.

לקינוח:

במקום עוגת שוקולד הפרווה המסורתית – לכו על פאדג’. הוא נימוח, טעים, אהוב על ילדים ומבוגרים וקשה לסרב לו. אישית, אנחנו מלקקים את האצבעות כבר עכשיו. אפשרות נוספת היא עוגת גזר, שקיימת במגוון וריאציות פרווה שיתאימו לאוכלי כשר.

כדורי שוקולד
כדורי שוקולד הם קינוח פרווה מושלם לארוחת שבת שכולם יאהבו.