למי שלא מכיר את עולם הקפה חושב שמדובר במשקה מריר, משעמם, בצבע שחור שרק אנשים מבוגרים ועייפים שותים. בפועל מדובר במשקה מלא אפשרויות אשר ניתן להגיש בצורות רבות ובעל טעמים רבים ומגוונים. ישנם אין סוף סוגי קפה בעולם – בין אם מדובר בפולי קפה, היכן מגדלים אותם וכיצד מגישים אותם. כך למשל: פולי קפה שמגדלים באפריקה לא יהיו דומים לפולי קפה שגדלים בצפון אמריקה ולכן גם הטעם שיופק מהם יהיה שונה. כמו כן, יש סוגי קפה שונים באופן הגשתם: אמריקנו אינו דומה לקפוצ’ינו ששונה לחלוטין מאספרסו ואפוגטו.

אמריקנו זו מנת אספרסו עם הרבה מים חמים ותו לו. מדובר על מים חמים בצבע כהה. לעומת זאת, קפוצ’ינו הוא חלב חם מוקצף אשר מוסיפים לו את מנת הקפה ואז הוא מקבל צבע שמשתנה החל מלבן חלק של החלב למעיין חום בהיר. מדובר בטעם אחר לחלוטין מאשר הטעם של האמריקנו משום שטעם החלב מוסיף גם עומק ונוכחות לקפה וגם מעדן את הטעם המריר שלו. גם לאספרסו יש מספר סוגים: אספרסו קצר, אספרסו ארוך ואספרסו כפול. כל אחד מהם מוגש אחרת: אספרסו קצר זו מנת הקפה עם מעט מאוד מים ותו לא. אספרסו ארוך זו מנת קפה עם קצת יותר מים ואספרסו כפול זה שתי מנות של אספרסו קצר.

בדרך כלל מגישים איתם כוסית קטנה של סודה על מנת לעדן את הטעם המרוכז של הקפה. בנוסף יש סוגי קפה יותר יצירתיים: למשל קפוצ’ינו שמוסיפים לו אייריש קרים או בייליס. יש גם את האפוגטו שהוא למעשה אפםרסו עם כדור גלידה וניל ואז הוא משלב בתוכו את הטעם המר של הקפה עם הטעם המתוק של הוניל. סוגי קפה יכולים לבוא לידי ביטוי גם בקפסולות של קפה למכונות אספרסו: כך למשל קפה בטעם קרמל, קפה בטעם וניל, קפה בטעם טופי ואפילו קפה עם ניחוח פירות הדר. היתרון לכך שיש הרבה סוגי קפה הוא שאפשר לגוון ולשנות ולא משעמם אף פעם. בניגוד למשקאות שאין בהם גיוון.