לימודי שוק ההון

 

לימודי שוק ההון הם מסלול הכרחי עבור מי שרואה את ייעודו ואת מקצועו המבוקש ככזה שקשור בשוק ההון – כיועץ השקעות, יועץ פנסיוני, מנהל תיקי לקוחות ומנהל השקעות ועוד. עבור כל אלה נפתחו מסלולים רבים ללימודי שוק ההון. אותם מסלולים קיימים הן באוניברסיטאות המוכרות והן במכללות רבות ברחבי הארץ.

 

מסלול הלימודים האקדמי נמשך בלימודי התואר הראשון כשלוש שנים, כנהוג בכל תחומי התארים הראשונים האחרים. היקף הלימודים מושפע מהתחום שאותו בחר הסטודנט ללמוד. באוניברסיטאות השונות אפשר למצוא מסלולי לימודי שוק ההון בתחומים הבאים: חשבונאות, מימון, כלכלה, מנהל עסקים ועוד. מסלולי הלימודים באוניברסיטאות

 

לימודי התואר הראשון אורכים בדרך כלל שלוש שנים. היקף הלימודים נע, באופן כללי וגס, בין 32 ל-60 שעות לימוד בתכניות למתחילים ועד כ-700 שעות בתכניות הלימודים למתקדמים. תחום ההתמחות שבוחר הסטודנט משפיע, כמובן, על אורך הלימודים ועל הקורסים שיידרש לקחת.

עבור מי נועדו לימודי שוק ההון?

לימודי שוק ההון נועדו ראשית עבור מי שחלמו כל השנים להתעסק באופן מקצועי עם ענייני כספים. למי שחלמו לשחק בבורסה ולהיות ברוקרית, למי שרצו להיות מנהלי תיקי השקעות, או סוכנים פנסיונים, או כיועצי השקעות או כל עבודה אחרת הקשורה לתחום. לימודי שוק ההון מעניקים לכל אלה רקע תיאורטי שיכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון בעבודה. הרקע התיאורטי שמקבלים הלומדים בלימודי שוק ההון מאפשר להם להבין באופן עמוק ויסודי את התהליכים הכלכליים שעוברים על העולם הפיננסי. באופן זה, יוכלו לנתח את הנתונים באופן מושכל יותר ולהגיע למסקנות נכונות יותר ביחס להשקעות.

אולם לימודי שוק ההון לא נועדו רק למקצוענים. הם מתאימים גם למי שעוסק במקצוע אחר ושמתכוון להמשיך באותו מקצוע. לימודי שוק ההון, ובייחוד המסלולים המעשיים של לימודי שוק ההון, מתאימים לכל אדם שמעוניין להרחיב את היקף ההכנסה השנתית שלו. באופן זה, יוכל גם מי שעובד כמורה, כגנן או כעיתונאי להשקיע באופן מושכל את כספו ולהניב ממנו רווחים נאים. באופן זה, יוכלו כל אותם מקצוענים בתחומים אחרים ליהנות מכלים מקצועיים שקשורים לתחום שוק ההון ולספק למשפחותיהם פרנסה נוספת.